Yin

Dit is een vrij passieve vorm van yoga. Het zijn bijna altijd zittende, liggende houdingen waarbij u probeert uw spieren te ontspannen voor een langere periode. 

De achterliggende theorie is dat u, door uw spieren voor een lange periode inactief te houden, uw bindweefsel, hetgeen stijf en stram wordt met ouder worden, (minimaal) stretcht. De asanas / houdingen focussen hier voornamelijk op de lage rug en heupen omdat de overvloed aan dicht weefsel rond deze gewrichten extra zorg en aandacht nodig hebben. 

De ware aard van yin yoga creëert ook de perfecte omstandigheden om te mediteren, om stil, bewegingsloos en bewust te zijn van het huidige moment. 

Yin yoga biedt ook een tegengewicht aan yogis die meer houden van een actievere practice en zoeken naar een goed evenwicht. 

IEDEREEN KAN STEEDS MET DEZE LESSEN BEGINNEN!

Ashtanga    (8 limbs of yoga)

Dit is een vaste reeks houdingen /asanas, zoals aangeleerd door Patthabi Jois van Mysore (India), die wereldwijd worden beoefend. Deze stijl combineert opeenvolgende vloeiende bewegingen met de aandacht op ademhaling en intern bewustzijn. De serie ligt vast en u houdt elke asana 5 ademhalingen aan. Omdat u na een tijdje de volgorde kent, kan u uw aandacht richten op uw lichaam. De teacher heeft meer vrijheid om u persoonlijk te begeleiden en te helpen. 

De uitvoering van de houdingen in combinatie met uw ademhaling creëert hitte waardoor uw bloed en spieren opwarmen. Dit zorgt voor de afvoer van afvalstoffen uit de organen en spieren en maakt het lichaam soepel en gezond. 

Dit is een krachtige, uitdagende practice. 

VOOR DE IETS GEVORDERDE YOGI


Vinyasa    (adem en gesynchroniseerde bewegingen)

Ademhaling is een essentieel onderdeel, de constante cyclus van in- en uitademen creëert een punt van kalmte en focus.   Tijdens een Vinyasa practice mag u veel afwisseling verwachten. De lessen zijn ontspannend, krachtig en onvoorspelbaar.  

Vinyasa brengt niet alleen uw geest tot rust, het vergroot uw kracht, uithoudingsvermogen, flexibiliteit én brengt uw stress levels omlaag.

De continue beweging van de ene houding naar de andere zorgt voor cardiovasculaire training.

IEDEREEN KAN STARTEN MET VINYASA YOGI, BEKIJK PROGRAMMA EN VINDT JOUW NIVEAU!


Hatha Flow

 Hatha betekent krachtig en bestaat uit twee Sanskriet woorden: ha (zon) en tha (maan). Het verwijst naar het evenwicht tussen tegengestelden om tot een toestand van balans te komen. Hatha yoga is een eeuwenoud systeem dat door middel van de ademhaling lichaam en geest verbindt. De nadruk ligt niet op theorie maar op het zelf ervaren.  Je kan dit vergelijken met een yin class gecombineerd met vloeiende bewegingen.

IEDEREEN KAN STARTEN MET DEZE LESSEN. 

 

Kids FUN Yoga

Start vanaf 2/3/2016 elke woensdag van 16h30 - 17h30. 10 lessenreeks €85, maximum 10 kids! reserveren via 0497 50 68 61

 

Baby massage (op aanvraag)

Het belangrijkste effect van babymassage is dat de band tussen u en uw baby versterkt wordt en dat u leert zijn/haar lichaamstaal beter te begrijpen. De massage heeft een kalmerende invloed op het hele organisme, de tastzin wordt ontwikkeld, waardoor de baby leert met vertrouwen en zachtheid te reageren. 

Door uw baby regelmatig te masseren slaapt hij/zij rustiger en dieper, de spijsvertering wordt beter, immuunsysteem sterker, darmkrampjes en overstrekking verminderen.

De massage heeft een belangrijke invloed op de hormoonproductie. Er is een daling van de hoeveelheid stresshormonen, zoals adrenaline en cortisol. Daarnaast is er een stijging van het hormoon oxytocine. Dit hormoon speelt een belangrijke rol bij gevoelens van tederheid en gebondenheid. Zowel bij de gemasseerde (de baby) als de masseur (de ouder/verzorger) is er een verhoogde productie van dit hormoon.

Voor baby's vanaf 6 weken tot ongeveer 7 à 8 maanden. 

Kleine groepjes, inschrijven telefonisch naar 0497 50 68 61

 

KUNDALINI (gaat momenteel niet door)

Kundalini yoga is de yoga van het bewustzijn die door Yogi Bhajan naar het westen werd gebracht. 
"Kundal" betekent letterlijk "krul in het haar van de geliefde"
Dit staat symbool voor de kundalini welke een energie is die in ieder van ons slapend aanwezig is en opgerold ligt als een krullende slang in de bekkenbodem. 
In deze levendige en actieve yogavorm gaan we die energie doen ontwaken d.m.v. een reeks dynamische oefeningen (Kriya), lichaamshoudingen (asana's), oogfocus (drishti), handposities (mudra), ademhalingstechniek (Pranayama) en meditatie.
Zo helpt het 1 ieder van ons om zijn of haar hoogste potentieel te bereiken.

 

 Aerial Yin Yoga

Deze prachtige variant op yin yoga is de moeite waard om te proberen.  Zwaartekracht doet zijn  werkt. Super therapeutische practice.  Tijdens een aerial yin practice  blijven alle elementen van yin yoga bestaan, we gebruiken de hangmat als ee 'prop" zoals in andere lessen een bolster of een blok.  


IEDEREEN KAN STARTEN MET DEZE LESSEN!


BHALU YOGA = Stretch lessen is niet hetzelfde als Yin yoga

Brengt yoga, stretching en functionele krachttraining samen in één compleet no-nonsense-systeem.

Ideaal om houdingspanningen en stijfheid uit je lichaam te stretchen.

Ideaal ook voor de lopers, fietsers, voetballers, hockeyers die desondanks hun actief sport leven, korte spieren hebben! Bewegingsvrijheid wordt gegarandeerd.

Op dinsdagavond gaat deze les door om 20h00 exclusief voor mannen!

 BREATHING MEDITATIE

The Power of Our Breath!

Breathing against Burn-out and Depression, Breathing against anxiety.

Ademhalingstechnieken worden u aangereikt, soms in combinatie met beweging, soms in combinatie met mediatie.

Transformerende ademhaling, een “must”

YOGA FOUNDATIONS

Perfect voor de beginnende yogi. Elke keer zal de focus op een andere houding liggen, die in detail wordt besproken en ingeoefend.

De ideale les om je vragen te stellen en de verschillende houdingen, gebruikt in de andere lessen, op een juiste in te oefenen, te begrijpen.

 

 

 

Meer info en reservaties : 0497 50 68 61 of joy.of.yoga@telenet.be